Thursday, 26 April 2012

cerita lame..tp nak cerita jugak...

salam..dah berkurun lamanya  wayar USB phone baru dijumpai..sangat sadis, ok..baru leh uplod gambar mase  lahirkan Aimi...

Ade yang mengetahui yang saya bersalin awal dari tarikh sebenar..sebulan awal..bayi cukup-cukup matang sahaja..masa nurse enjet untuk matangkan paru-paru baby..Ya Allah..sakit sangat injection tu..sampai kebas2 punggung..kene 2 kali injection setiap 12jam..ha pilihla belah mane nak kene enjet dulu..kiri ke kanan..hahha sudahnye dua-dua belah kebas..kiki...

lepas lahirkan Aimi, Aimi kene tahan ward untuk 1malam, untuk check darah samaada Aimi dijangkiti kuman atau tidak..Alhamdulilah..Aimi tiada sebarang jangkitan, dan boleh bawak balik..sangat happy time tuh..

masa nak checkout untuk ambil Aimi dari ward kanak-kanak, En.Mizan terkejut tengok tangan halus lagi lembut itu lebam kebiruan..YaAllah!..terkejutnya..reaksi muke En.Mizan jelas menampakkan kegusaran dan kepelikkan disitu..kedua-dua belah tangan Aimi berbekas kebiruan..Kasihan Anakku!..mama yang kene jucuk carum pon dah sakit, apatah lagi kamu yang sekecil ini? ahh!kamu memang kuat sayang...

Doktor disitu jelas benar akan wajah En.Mizan yang seolah-olah meminta penjelasan cepat-cepat menjelaskan keadaan sebenar..dia sendiri meminta maaf, dan menjelaskan tentang keadaan itu. Doktor ckap tangan Aimi diambil darah untuk dihantar ke makmal. Jadi semasa proses cucuk jarum itu telah melebamkan tangan si kecil itu..darah Aimi tak nak kuar, jadi doc terpakse tekan-tekan  untuk kuarkan darah yang sikit tu..Sakitnya bila dibayangkan..mesti menangis sampai tak de suarakan..ermm... doc cakap lagi, terpaksa buat macam tu, kalu tak..kita tak tahu apa yang berlaku nanti kalo x di check..

Yelah..kami redha je..kalo boleh biarlah mama je yang sakit dari budak sekecil ini yang sakit..x sanggup nak tengok...Tp Alhamdulilah..Aimi Sofia menjadi anak yang sangat sihat dan sangat bijak..dah nampak bijaknya...

meh tengok lebam Aimi..tp dalam gambar ini kurang jelas sikit lebamnya sebab faktor pengcahayaan..

see..halus je tangan Aimi kan?lemak2 pon takde lagi..kulit berkedot2 sebab takde lemak

biru hijau2 sikit..kalo tengok secara live pekat sangt hijaunye tuh...

sian anak mama tau...
ermm..mase ini ari-ari tengok lebam Aimi makin kurang atau tidak..2minggu lepas tu barulah kurang..lege sangat..doc cakap tak perlu letak minyak atau tuam..jadi kami ikot nasihat doc..takot pulak kalu lagi mudarat kalo buat sume tu..

oklah..tu je nak share..hehe..
K bye.!

No comments:

Post a Comment