Monday, 12 March 2012

Kembalikan seri wajahku...hehe

salam semua..arini berpeluang nak update blog..ni pon taip laju-laju ibarat nye macam kene kejar dengan bigfoot..hehe..

Minggu ni sedang proses membaiki wajah saye yang kusam, masam..haha..yang merisaukan adalah bintik-bintik itam yang nakal mule tumbuh..sangat merisaukan hokey..bile dah tumbuh banyak ni rase nak berjoget pon ade..sebab dorang tumbuh secara berjemaah..bile dah keluar satu..3 sampai 10 yang ikot...rase macam nak tenyeh2 je bintik-bintik hitam nih!..haishhhh


tgok lah bintik-bintik ni..geli seyhhhh..

kalo pakai pemadam leh ilang x ekk..hahhaa





so..penyelesainnye adalah?? jeng..jeng..jeng..

saye menggunakan produk VN Cosmetic...try n error lah, baru tahu kesannya..ni baru jek pakai dalam 4 hari..hehe..

set White & Glow..muke jadi pink-pink dan blushing2 gituuw..hehe..dalam pek ni ade :


kalo dalam set ini dapat yang kecil2 jek..bukan yang besar macam kat bawah ni..yang dibawah ni kalo nak beli yang besar punyer..harga pon lain ye akak-akak sekalian..hehe

Facial Cleanser  ( Pembersih Muka )Membersih debu, kotoran dan minyak pada permukaan kulit hingga ke liang pori. Dirumus dengan limau nipis yang kaya khasiatnya

Toning Lotion ( Penyegar Wajah )Menyegarkan kulit wajah, membantu mengecil dan menutupkan liang pori. Dirumus dari Ektrak bunga mawar.

Melindungi kulit dari sinaran UV. Ia juga bertindak sebagai anti-jerawat dan bedak asas. Sesuai untuk masalah jerawat dan resdung.

Mengimbangi kadar air pada kulit dan melindungi dari kekeringan.Menjadikan kulit sentiasa terlentur lembut, sihat dan lembap. Dirumus dari royal honey.

Moisturiser ni tidak ada dalam set ini..kene beli asing..jadi harapnya naik keje nanti mukenye dah okey lah..

dalam pantang ni la nak betolkan balik muke mane yang tak betol..sebab dalam pantang dok je terperap kat umah..tak pergi mane-mane..kalo muke mengelupas pon orang tak nampak..kan..kan..kan..hehe

ok lah..

bye2!

Friday, 9 March 2012

Sebulan Aimi Sofia...

Salam...

9 Mac...sudah sebulan Aimi Sofia..yeyayy..skejap jek masa berlalu..dah sudah 30 hari juga saye berpantang..hehe..

selama sebulan jugak saye menyusukan secara penuh kepada Aimi..sgt senang..sebb tak payah susah2 nak basuh botol bagai..hehe..tp kene jugak gunakan botol..sebb nt dah nak naik kerja..sob..sob..bermula lah episod kemalasan bangun pagi..kikiki..

Aiman sgt pantang kalo dengar adiknya nangis..nt die sibuk tgok dan menjenguk..cer konon nak tenteramkan lah..ceh..hehe..Aiman juga dah pandai usap2 kepala Aimi..Main jari2 Aimi..tapi secara ganas jugak la..hehehe..sentiasa kene perhatikan gelagat Aiman bila dekat dengan Aimi..Takot kalo2 kejadian yang tak di ingini berlaku...

mari kite tengok gelagat Aiman bersama Aimi..hehe



dah pandai cayang adik Aimi..bagus anak mama ni

hehehe..kesayanganKU

Kegirangan tak terhingga

Main2 jari adik..ganas gak mamat ni goncang2 tgn adik die..

Menternak lemak dengan jayanya di bahagian pipi ..hahaha..


huuuhu..inilah harta saya paling bermakna..semoga anak2 mama jd anak yang soleh dan solehah...Amin!