Thursday, 19 January 2012

Masak Lemak labu...

salam dear...

Semalam balik ingt nak singgah Angsana, ade lagi barang mama n baby yang blom setel..sementara larat lagi nak jalan baik beli skang kan..tp tgok jalan jemmm semacam..arrgggh, x jadilah..balik terus pergi arini jekk, tu pon kalo jd..hehehe..


ok, smpai2 umah tgok kat dapur nak masak ape ni..laporr nih..ade labu, dah seminggu labu tu tunggu turn untuk dimasak..tp tuan punyer badan x larat nak masak  perot pon lebih besar dari labu..kiki...

Ekcelli memang jarang masak lemak2 nih..masak labu? lagi la 1st time masak..kikiki..main letak jek pe yang ade kat umah tu...



bawang merah sebjik, bawang puteh sebijik gan serai
ditumbuk..masukkan dlm periuk gan santan..saye letak sikit pati ikan bilis..bilis habess da..Pas tu kacau2

bila dah mendidih masukkan labu yang dipotong dadu..

masukkan perisa, garam,ajinomoto dan kacau skejap..
then tunggu labu empuk...

tadaaaa..dah siap dah...x de sayur manis nak campur..suhun pon x de..jd labu semate2..hehe


haa..ni ikan pekasam..makan gan ikan pekasamm..nyumm..nyumm..
dah mcam ikan goreng aku tgok..hehe



Sementara tu Aiman tengah Kerja kan bola2 die..hehee..






Lega dah dapat makan...ok..arini pk plak nak masak ape kat umah..y ringkas2 jek..x leh lelame kat dapor tuh..dah x larat dah..hehe..mcm nak masak secara duduk jek..boleh x??kikiki


oklah..bye2...

No comments:

Post a Comment