Thursday, 14 July 2011

zaman kanak-kanak 90an




Salam untuk semua...

teringat mase kecik-kecik zaman 90an dulu..kalo aku letak pic kat sini muke aku yang mcm org sakai mesti korang pengsan... T_T . En.Mizan berguling ketawe bile tgok pic tuh..giler lawak..haha..

mane tidaknye..dulu kecik2 suke berjemur..main dengan budak2 belok 16 yang terejal sume..main dari pagi sampai petang..makan lunch pon menumpang kat umah orang..tu pon makan dalam dulang dan makan reramai...dah macam org pelarian dah..haahha...sempoi je sume..pas makan sume g main balik..memang terejal..mane muke aku x hitam..

permainan sejati kiteorang ikot musim..kalo musim main camping2 kat blakang umah..nt sume blok pon ikot wat gak..hahha....khemah dari pelepah kelapa sawet ok!..wat gadget tok letak selipor jepon kiteorang..ikat2 pakai tali rapia..kikiki..bayak berjasa tali tuh.....pas tu bile siap kemah tu lepak2 jap..main pondok-pondok..sape yang jd watak bapak, mak..anak..whaaha giler la beb...konon2 bapak g keje cari kayu api..mak memasak kat dapur..masak buah kelapa sawet yang dah peroi...huh..bile makan abes gg kuning sume..mcm x berus gg seumor hidup..kahkah









kelape sawit blakang umah tinggi giler!



upin ipin pon maen gak
main belon acah aka galah panjang..adei..main benda alah ni memang sempot...tangan panjang memang best kalo main bende nih..haha..bergaduh pon ade gak bile main belon acah...


contoh ler...pukol nak bergaya..


main rondes(betol ke aje ni) aka softball mase main bende ni memasing ade kayu sejati..ak slalu jd pengutip bola yang jauh2.. T_T..nyampah betol...


search kat google..hehehe lebih kurang camni la..
main pegantin-pengantin...aku selalu jadi mak andam..wahaha..abes segala sepit ak bawak dari umah..selendang mak aku jd mangse..hebat sekali ..aksesori kepala adalah bunga-bunga fresh ye..abes togel bunga jiran-jiran.stakat ilang sekuntom dorang x heran ler..hehe

hehe..byk lagi la..pas tu g mandi kat paya..balik kene blasah sebb baju abes sume basah dan kotor..hmmm..sume kenangan mase kecik2..tulah bezenye duduk kampong dan bandar..skang ni x tahula cmner gaya hidup bebudak kecik skang..aku tagok sebok kat ipad, pesbokk, PS2...hmmm..skang dah berubah dah..x mcm dulu..terejal mcammane sekalipon..Alahmdulilah..masing2 skang ni keje bagus-bagus...jd orang jugak..hehehe

oklah stakat ni, ini dulu la...pas ni nak update sal jajan mase tahun 90an..korang tahu x jajan tu hape?..ha..tunggu la nt aku update ek..hehehe..

No comments:

Post a Comment