Friday, 15 July 2011

Jajan tahun 90an...



Salam Jumaat sume...hehe...arini nak update pasal jajan semalam..ha, jajan tu hape ek?bg yang orang Johor mesti tahu punye jajan tu hape kan? kalo x tahu g bungkus diri sendiri dengan gebor then sumbat dalam gerobok..hehehe

Jajan: Kudapan atau makanan ringan seperti snek-snek segera..contoh macam Jack n Jill, potato chip dan lain-lain

Flasback saye:

mase balik sekolah mesti beli jajan, dulu jajan 20sen dah dapat 2 barang..50sen dah kire ko kaye lah bawak g skolah..hahaa..






1 seposen..slalu hambik 3bungkus..tamak haloba

jajan paling mahal..60sen..huh beli jugak, dah kire kaye beli  nih..

peveret aku nih smpai skang..skalu pilih yang ckelat n kopi..hehe

giler sedap jajan nih..paling sedap mase tuh la..

hahaha..skang bende ni wat kueh asam manis

feveret jugak nih..

dulu beli panjang2..skang dah kontot..mahalRM1.50..dulu baru 20sen

sedap woh!..rupenye x hahal kan?makan gan pastik putehnye skali..
s
beli bende ni smpai 3-4..baru puas nak tiup, pas tu tenyeh kat dahi..tak tahu ape motip..haha

sesedap kacang tumbok..

letop2 kan bile dlm mulot..hahaha..

huh..wujud lagi x gule getah ni?

haha..ni pon same..40sen 1

peveret ni..bawak g skolah

ni jugak feveret..mahal woh...

ni pon sedap..

ni smpai skang bersepah aku tengok

gula-gula sugus

mase pregnent makan nano nih..hahhaa






gambar sume nih ihsan dari Google ye..hehe..
nilah jajan @ kudapan ak mase kecik2 dulu.asyik2 nak g kedai jek ...
aku g kedai WAK LIPAT..kat simpang blok aku.jauh gak la nak menapak..kalo mak suh g kedai mesti ade upahnye..hhaa..

penah gak tanye dengan budak-budak..asal panggil WAK LIPAT?LIPAT??
pas tu bebudak ckap dulu wak Lipat ade motor boleh Lipat2..

ak pon percaye
skang ak sedar yang ak kene bohong T_T
sedih gan diri sendiri
wahahhahah!




oklah!..bye2

No comments:

Post a Comment