Thursday, 16 June 2011

kenal kecantikkan Zaman Skolah

hello korang,

puteh x??

dah pandai lilin tudung. mak aku bising tudung die aku lilin..hehehe

Tetibe teringat mase sekolah dulu, skolah rendah dulu ak gler hudoh..eh..hehe..betol.hitam gler..mane taknye, asyik main je..pantang balik skolah.pas tu g main gan budak2 blok..ak cume balik mase cter Cinderella nak start..mase tu Haliza Misbun gan Ahmad Idham Blakon..aku tengok pon sebb esok mesti kawan2 ak bercerita kat skolah..ak pon nak cerita gak..hehhe..

masuk skolah menengah ak dah bukak mate sket!...ak tengok baju senior2 licin2..biru2 line tajammm je..geram ak tgok...pas tu muke putih2..tgok kulit tangan giler coklat!..haha..bezenye..amazing betol.cmner la dorang wat nih??

then kebetulan budak sebelah ak ni pon muke puteh!namenye Zaleha...dengan malunye ak tanye die.

'ko pakai ape ak smpai muke ko puteh' suke ak tengok----> cehh, ayat mancing baikk punye

then dengan bangganye die ckap

'ak pakai TEMULAWAK je...ko pergi je kedai pas tu ko ckap, cik nk beli temulawak..nt die bg la krim tu kat ko'

huh detailnye die bg kat ak...
Temulawak??giler lawak mase ak dengar..x penah dengar la!..die ni main2 kan aku ke?ak tanye die berkali2 betol ke temulawak??hehehhe.mcm x caye jekkk!

pas tu ak pon g la kedai nak beli temulawak, siap hapal lagi dialog nak beli bende nih..haha..1st time nak pakai cream2 nih...

kat kedai

'cik, nak beli Temulawak, ade x?

org tu pon hambek..die tunjukkan kat ak.. yang nih...



haaaa..betolla nih..hehe..sejakk tu ak pon dah tau nak wangi2, nak shantek2, x la g skolah muke serabai x berbedak..hehehhe..baju ak pon dah biru2 sket, tudung pon dah pandai nak berlilin..kehkeh..mcm2 r..

lagi produk yang mase dulu2 ak pakai.sebb ni jela yang budak skolah mampu mase tuh..heeeee..

haaaa..pas tu pakai Safi plak..sebb tengah TOP mase tuh

Fair N lovely pon pakai jugak..tp skejap je.tah..tak serasi la

wangi wei bendeh nih..3 hingget jek hehhee

pakai pakai cream, sapu gan bedak nih..giler puteh muke ak

bedak mahal sket...hehehe

pakai mase kat kolej..

skang, jgn ckaplah..bile dah ade duit sendiri mesti la nak pakai yang ok sket..cehh..blagak la plak kan..hehehe


korang plak dulu cmner?hehhehe..

ok roger n out!

3 comments:

  1. lebih kurang je kita ni..bila ada duit sendiri mula la nmpak yg mahal2..skrg ni dh miskin balik dah.. nmpaknya nk kembali kepada fair&lovely gamaknya..semalam ckp kt hubby yg muka dh nmpk gelap, hangus & kusam je..pastu tunjuk bekas krim (saffi Rania)yg dh kering..pastu dgn selamba dia jawab "sedih la ni.." tu belom minta yg mahal2 mcm felisa ke shadhira ke..br botak kepalanya tok cntik je..nasib baik la kita ni maintanance ala kadar je..akak pun dgn selamba jawab " ala bng, mak abg tu duk kg pakai felisa lg..xkn la bini abg xleh nk cntik2..nanti bini abg gak yg cntik..& nanti mesti org akan tnya "ni adik ke ni" pd hal bini..abg gak yg bngga kan.."...hahhahahahah...bodek hhabis..

    ReplyDelete
  2. hahahahha..ayat pancing mesti kene baikk punye kan??kehkehekhe..

    betol kak, mase dulu x de duit murah2 je beli..janji hasilnye ok..wangi, x la hapak je bauuu..hahha

    ReplyDelete
  3. hahaha..itu la..dulu tgk kakak2 sekolah cntik2 sibuk nk tau dia pakai apa..nak cantik punya pasal smpai muka mcm udang kena bakor..konon2 nk jd baby face...last skalii g sekolah tutup dgn tisu..malu muka jd mcm tu..nk senyum pun xboleh..last2 xnk dah pakai yg pelik2 & yg expres putih tu..

    ReplyDelete